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Susanne Krege PD Dr. med., *1963 Fachärztin für Urologie PD Dr. med. Susanne Krege Krankenhaus Maria-Hilf GmbH Krefeld Klinik für Urologie und Kinderurologie Oberdießemer Straße 136 47805 Krefeld Telefon: +49 2151 3342381 Telefax: +49 2151 3343720 |
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Operative Maßnahmen Zusammenfassung: Schlüsselwörter: |
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Sexuelle Identitäten 03/2009 Psychotherapie im Dialog 10 (1)
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Bodyshaping als Therapie: Perspektiven einer Chirurgin bei Geschlechtsangleichungen 01.03.2008
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Lust-voller Schmerz Sadomasochistische Perspektiven 01.03.2008 Psychosozial-Verlag Gießen ISBN-13: 978–3–89806–843–7 Broschierte Ausgabe
Dieses Buch nähert sich dem Phänomen Sadomasochismus, dem Paradoxon von der Lust am Schmerz, an der Demütigung und der Ohnmacht, aus theologisch-kunsthistorischen, kulturtheoretisch-subkulturellen und psychologisch-psychiatrischen Perspektiven. Die Autoren aus sehr unterschiedlichen Disziplinen gehen u.a. der Frage nach, wann Sadomasochismus eine Lebensform, wann eine Störung ist und welche Beiträge er zum Selbstverständnis einer Kultur und eines Individuums leistet. Mit Beiträgen von N. Becker, S. Becker, W. Berner, U. Brandenburg, P. Briken, N. Elb, P. Gorsen, A. Hill, J. Hoyer, S. Krege, K. Passig (ausgezeichnet mit dem Ingeborg-Bachmann-Preis 2006), J. Rathbone, V. Sigusch, H. Tiedemann, E. Welldon und V. Woltersdorff Inhalt Einleitung Teil 1: Zur Kulturgeschichte des Sadomasochismus Das verfolgte Selbst – Zur christlichen Vorgeschichte des Sadomasochismus Donatien Alphonse François de Sade und die Folgen Wolfgang Berner Sade, Dauerbrenner im Kraftfeld von Sexualität und Kultur – Sadomasochistische Perspektiven im Werk von Pierre Klossowski Was heißt Neosexualitäten? Teil 2: Sadomasochistische Lebenswelten Sadomasochismus in Zahlen: Ein Überblick über die empirische Forschungslage Sind Sadomasochisten anders? Eine quantitative Untersuchung in einem schwulen Internet-Kontaktportal Doppelt pervers? Über schwule, lesbische und trans-queere SM-Sozialität Notizen aus der SM-Subkultur Liebe/Erotik-Dilemma und kontrollierte Promiskuität in SM-Beziehungen Teil 3: Der klinische Blick Bindung und Sadomasochismus Die psychoanalytische Theorie des Sadomasochismus. Wann ist SM krank? Sadomasochismus – Kognitiv-verhaltenstherapeutische Perspektiven Sadomasochismus und Feminismus Sadismus im forensischen Kontext Teil 4: Sadomasochistische Phänomene? Genitale Schönheitschirurgie: Kosmetik oder Selbstschädigung? Sadomasochismus bei Transsexuellen Bodyshaping als Therapie: Perspektiven einer Chirurgin bei Geschlechtsangleichungen Diskussion und Ausblick Die Autorinnen und Autoren |
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Grenzen und Möglichkeiten chirurgischer Eingriffe bei Störungen der sexuellen Differenzierung 06/2007 Zeitschrift für Sexualforschung 20 (2): 113-120 doi: 10.1055/s-2007-960677
Die Autorin diskutiert die Möglichkeiten korrigierender chirurgischer Eingriffe bei Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen mit uneindeutigen Genitalien. Während die operative Angleichung an den weiblichen Phänotyp funktionell und kosmetisch erfolgreich ist, sind der Angleichung an den männlichen Phänotyp auch heute noch enge Grenzen gesetzt. Gleichwohl empfiehlt sie Zurückhaltung, Jungen mit Mikropenis oder anderen Formen unentwickelter äußerer Genitalien dem weiblichen Habitus anzugleichen. Zugleich plädiert sie, wenn medizinisch unbedenklich, für späte Operationen, bei denen die Betroffenen selbst über die Form ihrer Behandlung entscheiden. Schlüsselwörter: |
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Keine allgemeingültigen Schlüsse ziehen! 04/2005 Aktuelle Urologie 36 (2): 90-95 doi: 10.1055/s-2005-870031 http://www.thieme-connect.de/ejournals/html/uro/doi/10.1055/s-2005-870031 [Stand: 03.10.2007]
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Intersexuelle Syndrome – Drittes Geschlecht nicht erwünscht 04/2005 Aktuelle Urologie 36 (2): 90-95 doi: 10.1055/s-2005-870031 http://www.thieme-connect.de/ejournals/html/uro/doi/10.1055/s-2005-870031 [Stand: 03.10.2007]
Immer wieder flammt die Diskussion auf, ob bei intersexuellen Syndromen chirurgische Eingriffe bereits im frühen Kindesalter oder erst im Erwachsenenalter durchgeführt werden sollen. Einige Autoren befürworten gar, ein „drittes Geschlecht“ zu etablieren. Um zu dieser Problematik weitere Argumente liefern zu können, werteten amerikanische Wissenschaftler Fragebögen von betroffenen Erwachsenen aus, in denen diese zu ihren persönlichen Erfahrungen befragt wurden (J Urol 171; 2004: 1615-1619). |
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Transsexualität und Vorgehen bei Geschlechtsangleichungen 2004 Die medizinische Welt 55: 241-245
Zusammenfassung Summary Stichworte Keywords |
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„Geschlechtsangleichende“ Operation von Mann zu Frau Referat in der Transsexuellen-Selbsthilfegruppe Essen 27.05.2002
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| 03.09.2009 15:49: jensmarhauer | ||
| gelchletsumwadlung | ||
| 01.05.2009 14:50: jensmarhauer von http://0 | ||
| geschlechtsumwandlung | ||
| 13.04.2009 19:38: jensmarhauer | ||
| vonmannzurfrau | ||
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Male-to-female transsexualism: a technique, results and long-term follow-up in 66 patients 09/2001 BJU International 88 (4): 396-402 doi: 10.1046/j.1464-410X.2001.02323.x
Objective To report experience of a new surgical technique in male-to-female transsexual patients, the complications, and the functional and psychosocial long-term results. Patients and methods From April 1995 to July 2000, 66 male patients underwent gender-transforming surgery at our institution and were registered prospectively. The operation should result in a normal appearing introitus, a vaginoplasty allowing for sexual intercourse and a sensitive clitoris. This was achieved by preserving the neurovascular bundle. The glans was transformed into a clitoris, the phallic cylinder used as a vagina and labia were formed from the scrotal folds. Results Major complications during, immediately and some time after surgery occurred in nine of the 66 patients (14%), including severe wound infections in six, a rectal lesion in three, necrosis of the glans in three and necrosis of the distal urethra in one. Minor complications, e.g. meatal stenosis in seven patients, occurred in 24 (36%) of patients. Ten patients with insufficient penile skin had the phallic cylinder augmented with a free-skin mesh graft, but in three of these patients an ileal augmentation was finally constructed because scarring occurred at the suture line between the penile skin and the augmented graft. A long-term follow-up questionnaire about the functional and psychosocial aspects was completed by 31 patients. More than 90% of the patients were satisfied with the cosmetic result and capacity for orgasm; 58% reported having sexual intercourse. Conclusion Male-to-female surgery can achieve excellent cosmetic and functional results. Although the operative technique is partly standardized, surgery remains challenging because of several possible complications. None of the present patients claimed to regret their decision to undergo gender-transforming surgery. |
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| 18.11.2009 17:31: jensmarhauer | ||
| op,vommannzurfrau,geschlechtsumwandung | ||
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Long-term follow-up of female patients with congenital adrenal hyperplasia from 21-hydroxylase deficiency, with special emphasis on the results of vaginoplasty 08/2000 BJU International 86 (3): 253-258 doi: 10.1046/j.1464-410x.2000.00789.x
Objective To assess, in a long-term follow-up, female patients with congenital adrenal hyperplasia (CAH), with special emphasis on vaginal functional outcome and sexual activity after vaginoplasty. Patients and methods Twenty-seven patients with CAH (aged 14–33 years; six Prader grade II, 14 grade III, six grade IV and one grade V) underwent surgery between 1972 and 1988. Three of the patients underwent clitoridectomy, 24 clitoroplasty and 25 vaginoplasty (24 with a Fortunoff flap and one a ‘pull-through’ procedure). In 20 patients the vaginoplasty was a one-stage procedure, undertaken at a mean (range) age of 3.6 (1–9) years, and in five patients a two-stage operation. The analysis was based on the patients’ history and examination; the patients also completed a questionnaire, including a psychological profile. Results Nine of the 25 patients (36%) who underwent vaginoplasty developed intravaginal stenosis; of these nine, six were Prader grade III and three grade IV. All had undergone a single-stage procedure at a mean (range) age of 4.7 (2–9) years. Of the 16 patients who answered the questionnaire, 14 had problems with their overall body image; patients in whom vaginal stenosis was corrected were particularly anxious about sexual intercourse and had problems with orgasm. Conclusion The main problem during the long-term follow-up was intravaginal stenosis; all the affected patients had undergone a single-stage procedure early in life to correct ambiguous genitalia. This high rate of vaginal stenosis suggests that vaginoplasty should be undertaken at the beginning of puberty, because higher oestrogen levels may prevent stenosis and, if necessary, dilatation can be performed by the patient. These data also underscore the importance of psychological support in the treatment of children with CAH. |
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Characterization of alpha-adrenoceptor subtypes in the corpus cavernosum of patients undergoing sex change surgery 11/1999 The Journal of Urology 162 (5): 1793-1799
Purpose: To characterize the subtypes of alpha1- and alpha2-adrenoceptors in the human corpus cavernosum from patients undergoing sex change surgery. Materials and methods: Saturation and competition radioligand binding studies were performed for characterization at the protein level. Alpha1-adrenoceptors were labeled with [3H]prazosin and [3H]tamsulosin, while alpha2-adrenoceptors were labeled with [3H]RX 821002. Alpha1-adrenoceptor subtype mRNA was additionally determined by reverse-transcriptase polymerase chain reaction and RNase protection assays. Results: Human corpus cavernosum expressed approximately 32 and approximately 22 fmol./mg. protein alpha1- and alpha2-adrenoceptors, respectively. Competition studies with the alpha1A-selective antagonists 5-methylurapidil and (+)-niguldipine and the alpha1D-selective BMY 7378 revealed a mixed alpha1A/alpha1B-adrenoceptor population with no evidence for alpha1D-adrenoceptor protein. In contrast alpha1D-adrenoceptors were readily detected at the mRNA level. Competition binding studies with the alpha2A-selective oxymetazoline and the alpha2B-selective prazosin and ARC 239 revealed a homogeneous population of alpha2A-adrenoceptors. Conclusions: We conclude that human corpus cavernosum expresses predominantly alpha1A-, alpha1B- and alpha2A-adrenoceptor protein; additionally the alpha1D-adrenoceptor is present at the mRNA level. |
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Adrenal tumour due to a Prader V congenital adrenogenital syndrome in a female raised as a man 04/1999 BJU International 83 (6): 726-727
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